Veckans första löppass

Idag blev det ett löppass på strax över en timme följt av 20 minuters styrka.

Löppasset  bestod av 2 km lätt löpning, lite teknikövningar, bland annat häckgång, utfallsteg och knäuppdrag. Huvuddelen av passet var 6 x 800 meter F3 jag låg runt 175-180 i puls och höll 4:50-5:10 tempo. Under passet märkte jag att formen inte var den bästa, det beror troligen på att jag inte körde någon träning när jag var hemma i Västerås under helgen.

Direkt efter löppasset var det dags för lite styrka, vi började med en balansövning som gick ut på att stå på ett ben och blunda sedan körde vi tå och hälgång. Sedan var det dags för lite bålstyrka, lite olika varianter av plankan och höftlyft på både sida och rygg.

En snabb överföring från klockan  till datorn senare:

Totalt 9,3 kilometer på 70min

Imorgon blir det 60 min simning före skolan och ett cykelpass med lite intervaller for lagtempo på eftermiddagen.

/August

Skriv en kommentar

  

  

  

Du kan använda dessa HTML-taggar

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

webbdesign Primaleve