Löpning och bålstyrka

Idag på eftermiddagen var det dags för löpning och bålstyrka. Efter en kort uppvärmning körde vi lite teknikövningar, bland annat skippings och benpendlingar. Min koordination behöver verkligen bli bättre, mina skippings råkade ibland bli indianhopp.

Efter det så filmades vi, löptekniken är även den något som behöver förbättras. När vi hade filmats klart var det dags för huvudjobbet. 5,2 km F3 runt (170-175 i puls) som bestod av två 2,6 km varv.

Första varvet gick på 12,40 sen blev jag trött och körde det andra varvet på över 14 minuter, det bir till att öppna lite lugnare nästa gång. Efter en kort jogg tillbaka till sporthallen var det dags för bålstyrka.

Det blev en hel del höftstyrka och lite mindre mage än vanligt. Höftstyrkan bestod av höftlyft och en övning där man skulle gå sidledes med ett gummiband runt fötterna. Sen var det även lite olika varianter av plankan och axellyft med hantel.

Imorgon blir det till att gå upp klockan 06,00 för att hinna till simningen som börjar 07,30. Direkt efter simningen är det spinning, efter det är hela dagen fri. Då ska jag ta mig tid till att sammanfatta månaden, något som jag har skjutit upp sen i söndags på grund av tidsbrist.

Skriv en kommentar

  

  

  

Du kan använda dessa HTML-taggar

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

webbdesign Primaleve